Vi er lidenskapelig og stadig i utvikling

Trenger du fast tannlege i Otta? Tannlege Baggethun gir deg den tryggheten og behandlingen som din tannhelse trenger.

Hos Tannlege Baggethun har vi en enorm lidenskap for tannbehandling, derfor slutter vi aldri å forbedre ferdighetene våre. Vi forsøker alltid å være i forkant av utviklingen slik at vi kan gi deg den beste behandlingen når du besøker oss for å få tannbehandling.

Med sterke og sunne tenner vil du få et vakkert smil og mer glede i hverdagen.

Bestill time online

Hos oss blir du møtt med omsorg og forståelse – vi setter hele deg i sentrum

Mange er nervøse når de går til tannlegen, dette er et velkjent samfunnsproblem. For oss handler ikke en tannbehandling bare om dine tenner, men også om deg. Det er svært viktig at du har det bra når du besøker oss.

Hos oss trenger du ikke å nøle med å stille spørsmål, da ingen spørsmål er dumme. Du er kanskje en av veldig mange som sliter med tannlegeskrekk? Frykt ikke, vi har god erfaring og er opplært i å håndtere pasienter som gruer seg til å besøke tannlegen.

Felles for alle pasienter, som enten har tannlegeskrekk eller ikke, er at man ikke har lyst til å oppleve smerte. Dette er helt naturlig da smerte opererer som kroppens forsvarsmekanisme der den sier ifra om at en skade er på vei.

Vår smertelindring begynner allerede før behandlingen er i gang. Når du besøker oss vil du bli godt tatt imot på vår rolige klinikk. En behagelig omgivelse og en rolig tannlege påvirker en pasients frykt for smerte, og dette er en god begynnelse for deg som er nervøs på forhånd.

Hos Tannlege Baggethun gjør vi vårt aller beste for at du skal få en så god opplevelse som mulig.

Få en smertefri og trygg behandling hos Tannlege Baggethun

Vårt kontor er av høy faglig standard med topp moderne instrumenter, og vi har alltid fokus på at du som pasient skal ha en så god opplevelse som mulig. Vi er oppmerksomme på dine behov, og sørger derfor for en åpen og god kommunikasjon.

En serviceinnstilt tannklinikk

Vi er veldig opptatt av at våre pasienter skal kjenne på en trygghet når de besøker Tannlege Baggethun. Våre pasienter vil også få råd og tips, så vel som regelmessig ettersyn, slik at du kan ta godt vare på tennene dine og holde en god munnhelse.

Vårt mål er at alle våre pasienter skal få muligheten til å leve med så fine og velfungerende tenner som mulig. Derfor vil vi alltid, sammen med pasienten, komme frem til en behandling som fungerer best mulig i forbindelse med pasientens behov og ønsker.

Du er velkommen både dag og kveld

Vi holder åpent mandag – fredag. Mandager kan du besøke oss mellom 09:00 – 18:00, og tirsdag – torsdag er vi åpen fra 08:00 – 15:30. På fredager holder vi åpent fra 08:00 – 14:00.

Vi er et godt team på tre, en tannlege, en tanntekniker og en klinikkassistent. Sammen vil vi gjøre alt vi kan for at du skal få en så god tannhelse som overhodet mulig. Vi har det fint på jobb, og yter vårt beste for at du skal trives hos oss.

Har du behov for en akutt time, eller ønsker å bestille en time frem i tid? Du når oss på tlf 61 23 17 00, og du kan enkelt kontakte oss på vår hjemmeside. Sitter du med spørsmål til oss, eller ønsker å vite mer om oss kan du besøke vår Facebook-side Tannlege Baggethun.

Enten du er en gammel eller ny pasient, er du alltid velkommen hos oss.

Karies og fyllingsterapi

Karies, eller hull i tennene, er verdens vanligste ikke-smittsomme sykdom, og skyldes helt vanlige bakterier som finnes i munnen hos alle mennesker. Karies kommer av plakk som blir liggende over tid, som for eksempel i jekslenes groper, mellom tennene eller langs tannkjøttkanten.

Rotfylling

Dersom du har en skadet eller død nerve i tannen, må tannlegen ofte gjøre en rotfylling. Mange forbinder rotfylling med en smertefull opplevelse, men ved å bruke topp moderne utstyr og bedøvelse, kan vi utføre behandlingen på en rask og smertefri måte.

Tannbleking

Sliter du med misfargede tenner? Tannbleking er et godt alternativ til hvite tenner. I disse dager kan man utføre tannbleking uten å oppleve bivirkninger for tannemalje og tannkjøtt. Du kan utføre tannbleking hjemme eller hos tannlegen på klinikken.

SureSmile

SureSmile er en ny og forsiktig behandlingsform innen tannregulering. Denne behandlingen har blitt veldig populær på kort tid, både for tannlegeklinikker og pasienter. Ved å bruke vår SureSmile-behandling vil du få et vakkert og sunt smil uten at tannreguleringen vises.

Fyllinger

En tannfylling er en erstatning for tap av tannsubstans. Tannfyllinger kan gjøres i ulike størrelser, og kan være en god løsning hvis karies og dårlig tannemalje har ført til hull i tennene. Tannfylling kan også være fordelaktig dersom du mangler en tann, har en brukket tann, eller har en misfarget tann.

Implantater

Mangler du en tann eller flere tenner? Da kan tannlegen erstatte disse ved å plassere tannimplantater ned i kjevebenet. Folk flest opplever dårlig selvfølelse som en konsekvens av tapte tenner, men frykt ikke, nesten alle tapte tenner kan erstattes med tannimplantater.

Protese

Tannprotese, eller gebiss, er et godt alternativ for deg som mangler flere eller alle tennene i en kjeve. Hos Tannlege Baggethun står vi klare til å hjelpe deg med å gjenopprette både snakke- og tyggefunksjonene som vanlig.

Visdomstenner

Mange får problemer med en eller flere visdomstenner. Dette er helt normalt, men i noen tilfeller anbefaler tannlegen å trekke disse. Har du ubehag med visdomstenner, eller har spørsmål rundt visdomstenner, er Tannlege Baggethun klar til å ta imot deg.

Tannkjøttsykdommer

Dersom du blør fra tannkjøttet, eller lurer på om du kan ha en betennelse i en tann, bør du kontakte tannlegen raskt. Hos tannlegen vil du raskt få svar på årsaken til blødning i tannkjøtt, og om du eventuelt har betennelse i tannkjøttet.

Stift og krone

Har du en rotfylt tann som er knekt? Denne kan som regel bygges opp igjen. Er det lite tannsubstans igjen, må imidlertid tannlegen montere en stift i den rotfylte tannen først. Stiften monteres med hensikt til å forankre tannens oppbygging.

Rundt stiften bygges en konus (masse) som må slipes og formes. Deretter tas det avtrykk av tannen som er slipt, dette sendes til en tanntekniker, før den ferdige kronen er klar for sementering innen en til to uker.

Hold deg oppdatert

Besøk vår oss på sosiale medier og hold deg oppdatert med klinikkens åpningstider og tilbud.